Da var jeg hjemme igjen etter å ha besøkt fine Gøteborg! Jeg og kjæresten reiste ned på fredag med tog, og kom hjem igår kveld. Jeg har hatt en suuper helg med full timeplan. Sist jeg var i Gøteborg er flere år siden, tipper det var da jeg var rundt 10-11 år, så det var godt å få oppleve det på nytt. For en fin by! Jeg tenkte å oppsummere litt hva vi har gjort i dette innlegget, også kommer det et innlegg om hotellene senere.

Fredag: Dagen startet med en togtur på ca 3 timer som gikk overraskende kjapt! Når vi var fremme på Gøteborg sentralstasjon gikk vi innom Nordstan som er et kjøpesenter som ligger rett over togstasjonen, for å få kjøpt et par ting vi hadde glemt, også var det tid for å finne ut veien til hotellet! Fra Fredag til Lørdag sov vi på Sankt Jörgen Park hotell som er et døds fint spa hotell som ligger litt utenfor sentrum, her var det golfbane rett utenfor og hele pakken! Jeg skal fortelle dere mer senere :-) Etter å ha tatt buss til hotellet, sjekket vi inn og begynte å pakke ut. Vi hadde litt tid til å slappe av, så vi inntok den store deilige sengen for å se på film og plutselig banket det på døren! Det var en velkomstgave fra hotellet med frukt og sjokolade! Utrolig snilt gjort av hotellet, så tusen takk flotte Sankt Jörgen Park! Etter å ha fått i oss det og noen glass vin var det klart for Spa Ritual. Her skulle vi velge oss en pakke med forskjellige typer ansiktsrens, skrubb osv, for å få et slags program vi skulle følge. Etter å ha vært på spa i et par timer, var det klart for middag! Vi fikk servert biff til forrett, torsk til hovedrett, og is og noe som minnet om karamell til dessert!

Lørdag: dagen begynte med ♥ hotellfrokost ♥, åh det er det beste jeg vet! Høydepunktet med å sove på hotell, uten tvil. Etter frokost fikk jeg en massasje behandling på hotellet som virkelig var helt fantastisk. Jeg fløy på rosa skyer etterpå, det kjentes hvertfall sånn ut! Etter å ha sjekket ut tok vi buss tilbake til sentrum for å finne hotell nummer to! Denne natten skulle vi nemlig sove på hotell Riverton som ligger i sentrum. Vi sjekket inn og fikk lagt fra oss tingene, også var det lunsjtid. Blåskjell fra Restaurang Kungstorget ble bestilt, og etter vi hadde spist så vi litt rundt i butikkene. Jeg kjøpte en svart enkel genser og bodyen jeg har på meg på bildene over fra Zara! Etter det dro vi en tur til Liseberg! Vi var utrolig heldig med været, men gud så mange mennesker.. Absolutt alle attraksjonene hadde en ventetid på minst 30-40 minutter, så det ble en del tid som ble brukt på å stø i kø dessverre.. Men gøy var det, og jeg fikk kjøpt sukkerspinn, haha. Det er så mange som syns det er såå rart at jeg liker det og mener at det er ekkelt, men det er jo så godt?? Etter Liseberg skulle vi finne et sted å spise middag, da endte vi opp på Bee som ligger rett ovenfor restauranten vi spiste lunsj. Jeg bestilte cæsarsalaten de hadde, og den var utrolig god!

Søndag: Toget vårt gikk ikke før kl 18.00 så vi hadde litt tid til å finne på noe før vi reiste hjem, og da bestemte vi oss for å dra til Universeum. For de som ikke vet hva det er så er det som en stor dyrepark. De har en avdeling der det er masse akvarier med haier, fisk som finnes i Norge, i utlandet etc, en avdeling med slanger, edderkopper osv, en regnskog som er vanvittig stor som du kan gå i der det flyr fugler, sommerfugler og det er til og med aper som går fritt rundt! Veldig morsomt å se! Før vi skulle dra til toget skulle vi spise lunsj, og da fant vi et restaurant som har blitt en av mine favoritt restauranter, Le Pain Francais! Det var en svær restaurant som hadde cafe, bar og restaurant i to store etasjer. Det var såå fint der inne, og dere skulle sett alle de gode kakene som var der! Vi endte med å bestille en stor sjokolade cupcake, en kake med bringebær og en pai med ost og skinke, og alt smakte fantastisk. Det er ikke engang et spørsmål om jeg skal dra dit neste gang jeg reiser til Gøteborg!

Såå, da har dere lest om hele helgen min! Det ble et langt innlegg men jeg håper dere likte det! Det kommer et innlegg senere, da skal jeg fortelle dere mer om hotellene! Ha en fin dag videre, så blogges vi snart!

Postet av: Pernille
Så mange fine bilder :) Ønsker deg en kjempefin kveld!